Underligt

Pingsten är en härlig tid, kommer hit med ljus och frid.
Nävisstnä, det är ju en hel månad kvar. Vad ska jag göra fram tills dess? jag får väl stå här och se om det händer något. Igår när jag stod på just denna plats kom det fram en individ som verkade vara lite "i hatten". Han frågade vem jag var, varpå jag svarade: jag är jag, vem är du?
Han sa: jag är också jag, vem är du?
Jag sa: jag är jag, vem är du?
...och så där höll det på ett tag.
Efter en stund kom det fram en tredje person och frågade: vilka är ni? Då var det som att jag fick en knäpp. Jag tappade helt fattningen och talförmågan. Det var en fråga jag inte räknat med. Jag blev helt perplex och frös till is. Jag stelnade till som en staty och blev stående så med öppen mun i säkert en timme. Sedan släppte det och jag gick hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0