Välekiperad

Konfektion är då ett rackarns otyg. Måttsytt är min melodi. Men ibland får man helt enkelt ta skeden i vacker hand och kompromissa. Igår skulle jag förnya min vårgarderob, så jag spatserade till herrekiperingen för att se vad de hade att erbjuda.
Jag tänkte först sy upp en ny kostym, men efter en hastig blick i portmonnän insåg jag att jag var tvungen att revidera de planerna. Ej heller hade jag råd med en skräddarsydd kavaj, och icke heller med ett par byxor. Vad får jag för det här, frågade jag och tömde slantarna på disken.
Expediten rafsade ihop mina korvören och började ta mått på min nedre lekamen. Så nu har jag ett par nya, skräddarsydda strumpor - underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0