Blicka bakåt

Man ska inte se bakåt säger dom, men jag kan inte låta bli. För mycket av det bästa i livet har man ju bakom sig. Buset med Jocke Luring, när jag träffade Biggan, mitt första kavajinköp - allt det ligger bakom mig. Så ibland när jag spatserar runt på stan vrider jag på huvudet för att försöka se det som finns bakom mig. Men det ska jag nog sluta med, för igår när jag gick runt med bakvänd nacke sa det plötsligt "pang" och snart hade jag en stor bula i tinningen. Det visade sig att någon otäcking hade gått och byggt en stor pelare mitt i mitt promenadstråk.
Men nu har jag kommit på hur jag ska lösa detta dilemma. Jag går helt enkelt baklänges, för då kan jag se bakåt hur mycket som helst utan att riskera något missöde. Tur att man har huvudet på skaft...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0