Till salu

Jag minns den gamla saluhallen. Där brukade jag och Jocke Luring springa runt bland lake, torsk och sej. Vi tittade på fläskkotletter och lammbog, och sniffade på kålhuvuden och betor. Fast jag sniffade inte så mycket utan jag nös mest. Torra slemhinnor brukade skolfröken säga.
Ibland var Pelle Strångert och Ivan Kletoft med också, men de var snåla redan då så det var ofta jag som fick betala om vi skulle köpa oss en pariservåffla eller dylikt.
Ja, där såldes det mesta och även utanför. För där stod Jocke Luring och sålde stenkulor, filmisar och majblommor. En gång köpte jag ett Monopolspel av honom och blev så glad, för mitt eget hade försvunnit några dagar tidigare när Jocke och jag lekte på mitt rum.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0