Tankar vid busshållplatsen

Aaah...vårsolens glans är verkligen behaglig. Igår stod jag och väntade på bussen och njöt i fulla drag. Men så kom jag på: varför ska jag åka från Tannefors egentligen? Tannefors är ju härligt som Sarons tempellundar så här borde jag stanna. Ja, det är min stadsdel det. Det finns hembageri, ekiperingsbutik och högklassiga restauranger.
Fast det är klart...klientelet på Waldemars beblandar jag mig inte gärna med. Fnask och patrask, som Öjvind Lagerqvist brukar säga. Och han borde ju veta, för han är ju en av dem.
Och tittar man sig omkring ser man snart changserade individer överallt. Nästan så man tror man är i Norrköping. Nä, Tannefors är inget vidare, det har jag alltid sagt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0