Jag tåga på

Framåt marsch! Ett, två, ett, två... ha ha ha.
Igår var det emellertid inte lika roligt. Jag har ju min runda runt stan som jag brukar gå, och det känns som att jag kan alla gator utantill. Så igår tänkte jag att jag ville testa mitt lokalsinne. Jag började på Gyllentorget, utanför Systembolaget (detta frestarens försåtliga fäste) och ställde mig i riktning Clas Ohlsson. Jag blundade och började gå. Jag gick och gick med mina ögon slutna. Jag hörde hur folk omkring mig fällde nedlåtande kommentarer men lät mig inte påverkas. Efter en bra stund slog jag huvudet i ett träd, öppnade ögonen och såg att jag befann mig i Järnvägsparken. Så det kan bli...jag hade ju tänkt att gå uppför Storgatan, svänga till vänster på S:t Larsgatan för att slutligen vika in på Trädgårdstorget och där inta min sedvanliga plats utanför Carlings. Jag undrar vad som gick galet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0