Då tar jag tagelskjortan på

Jag vet inte vad som har hänt men plötsligt kryllar staden av nunnor. Jag minns i min ungdom, då var man tvungnen att bege sig till Vadstena om man vill se Birgittasystrar, men numera syns de spatsera överallt. Men var är munkarna?
Jag funderade faktiskt på att bli munk under min ungdoms ljuva vår. Kyskhet vet jag inte vad det betyder, men fattigdom och lydnad skulle jag väl kunna klara av om det innebar att jag fick frottera mig med alla dessa ljuva kvinnor som bodde i klostret. Men så fick jag reda på att man även var tvungnen att raka håret i munkfrisyr och då sprack det. Måhända anses jag som fåfäng men där går min gräns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0