Hetvägg

Aaaah...tidigare idag gick jag till Gyllenfiket för att avnjuta en härlig semla. Så långt allt väl.
Men när jag satt där och njöt i fulla drag kom Dennis från barbershopen och sa:
- Jaså, här sitter du och äter en Selma?
Han menade att bakverket uppfanns av en dam vid namn Selma och att det därför var det riktiga namnet. Först var jag övertygad att han behagade skämta med mig, men en stund senare kom korvgubben på Lilla Torget och sa:
- Jaså, här sitter du och äter en slemma?
- Slemma?
- Ja, äter man för många blir man alldeles slemmig i halsen
 
Som om det inte räckte kom snart även hon med ögat som jobbar på Systembolaget - där jag aldrig sätter min fot, vill jag gärna påpeka! - och sa:
- Jaså, här sitter du och äter en fettisdagsbulle?
- Fettisdagsbulle?
- Ja, äter man en sådan blir man fet ända tills nästa tisdag.
Så nu vet jag varken ut eller in. Vad heter det egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0