När ringarna växlas om våren

Nu har jag gått hela våren, sommaren och halva hösten utan att ha kommit till skott med Biggan. Kanske är ungkarlslivet bättre ändå? Det är tankar jag brottas med nästan dagligen. Som friherre kan man spatsera än hit, än dit utan klagomål och mankemang. Men dessa fruntimmer, de har alltid massa konstiga planer som man förväntas följa. Nä usch, säger jag. Snart tvingas jag väl flytta till Norrköping också, herrejistanes...
En herre ska vara fri
Det är min melodi
Men fruntimmer de tycka
Att tvåsamhet är lycka
Till dessa vill jag sända
En hälsning, blott en enda
Att när jag ska spankulera
- då vill jag ej va flera!
 

Kommentarer
Postat av: Robex Lundgren

fin blogg

2015-11-11 @ 09:56:22
URL: http://ghgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0