God Hjul

 
Aaah, så var den fröjdefulla hjulen äntligen här. Härligt!
Jag minns förra hjulafton hemma hos Biggan. Hon öppnade en Aladdinask men var noga med att poängtera att man inte fick börja ta av det undre lagret innan det övre var tomt.
Jag smaskade i mig med glatt humör och när det bara var en pralin kvar sa Biggan:
- Ta den sista du. Jag ska inte ha mer.
Men precis när jag skulle sträcka mig fram och norpa den sista så såg jag till min fasa att det var Romrussinet. Usch! Jag får nämligen kräkningar av romrussin, så den vill jag till varje pris undvika.
Jag erbjöd Biggan den sista pralinen, men hon stod på sig och vägrade prompt att äta mer. Så det blev ingen mer konfektyr för mig heller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0