Herr Jansson

Jag minns på 70- eller 80-talet eller när det var. Då gick det omkring en herre på stan med en portfölj. Han hette Jansson men kallades...ja, vad var det nu? Hur som helst så stod jag en dag vid Trädgårdstorgets Blommor och njöt av solgasset när denne Jansson stegade fram med sin portfölj. Han frågade om jag ville köpa lite läsvärd lektyr till aftonen och öppnade portföljen. Herrejistanes! Väskan var full av magasin med galanta damer av alla de slag och jag började genast rodna. Jag hade aldrig sett något liknande - och ville inte se det igen. Så jag slet åt mig portföljen och rusade in i Blomsterbutiken.
- Titta, titta! Har ni någonsin sett något liknande? frågade jag kassörskan och visade upp innehållet.
Sen minns jag inte riktigt vad som hände, om jag ska vara ärlig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0