I skolen icke stjäla

Idag började jag en ny tjänst. Eller tjänst och tjänst...det är mest nåt jag gör på min fritid. Nåväl, jag i alla fall börjat som butikskontrollant på Åhléns.
Så jag strök omkring där bland hyllor och galgar och snart fick jag syn på en misstänkt individ. Jag följde efter kvinnan i fråga och var uppmärksam på minsta lilla rörelse. Hon gick och plockade bland klädesplaggen men köpte inget...mycket misstänksamt om ni frågar mig. Så jag fram och konfronterade henne för att locka fram ett erkännande.
- Jag är butikschef! Vem är du? sade hon då.
Jag svarade inte så mycket utan kopplade på mitt bredaste leende och backade långsamt ut ur lokalen, utan ett ord.
Men imorgon är jag tillbaka på jobbet igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0