Magen och jag

Och han nös, och han frös...attjoo, attjoo, attjoo prosit!
Men det kan knappast ha varit jag, för min hälsa är det minsann inget fel på. Jovars, några gånger har det nog hänt att jag fick sjukfrånvaro från småskolan, exempelvis den gången som Pälle Strångert och Jocke Luring skulle lära mig klädsim i mars. Eller häromdagen när jag intog en delikat raggmunk på L´Orient.
Nu visade den sig inte vara fullt så delikat i efterhand, för när jag kom hem började det mullra i magen och jag var tvungen att omedelbart uppsöka bekvämlighetsinrättningen. Nä, det var inget vidare.
Imorgon har dom visst raggmunk på L´Orient igen, men då ska jag försöka att lura magen och istället uppsöka vattenklosetten innan jag börjar äta. Ja jädrar...man får inte vara dum...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0